Generelle oplysninger
Viborg Autogård A/S
Lundvej 28B
8800 Viborg
post@viborgautogaard.dk
86615850
Cvr: 34604207
Bestilling og leveringstid.
Når du bestiller på hjemmesiden, er det muligt at bestille varer som er på lager, og varer som vi bestiller hjem ved levering.
De to typer er:
- På lager 2-3 dages levering
- Bestillingsvare 3-5 dages levering
Så frem at en vare går i restordre eller er udsolgt vil du få besked og vi kan aftale om du ønsker at vente på varen eller vi skal annullere din ordre helt eller delvist.
Betaling
Alle priser på hjemmesiden er inkl. moms.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
(Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.)
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
Vi tilbyder fragt med GLS og DAO på alm. pakker. Priser beregnes ved check out.
Større forsendelser som overstiger 20 kg. sendes med danske fragtmænd. Vi forsøger altid at tilbyde den billigste mulige fragt, så det er muligt at vi ændrer fra danske fragtmænd til billigere løsninger såfremt dette er muligt. Du betaler selvfølgelig kun for den fragt løsning vi benytter. Den endelige pris udregnes inden afsendelse af din bestilling.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til parts@viborgautogaard.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Vi modtager inden varer retur uden forudgående aftale.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Viborg Autogård A/S
Lundvej 28b
8800 Viborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der ydes ingen fortrydelsesret til erhverv uden der er truffet forudgående aftale herom.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
For at vi kan behandle en reklamation af visse typer vognbestemt udstyr, vil det i nogle tilfælde være nødvendigt at varen skal fremvises på bilen denne er benyttet til/monteret på, lige som at bilen registreringsnummer, og stelnummer skal udleveres. I sådanne tilfælde skal bilen ofte diagnosticeres på vores værksted, såfremt reklamationen er berettiget medfølger der ingen omkostninger heraf.
På noget udstyr f.eks. Mercedes-Benz Wallbox m.f. skal diagnosticering af fejl foregå direkte med Mercedes-Benz Danmarks kundecenter. Først når vi Mercedes-Benz Danmark godkender kan reparation/ombytning finde sted.
Der udleveres ingen erstatningsvarer imens reklamationer behandles.
Hvis vi har brug for varen retur, skal denne sendes til:
Viborg Autogård A/S
Lundvej 28b
8800 Viborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en faktura kopi
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte post@viborgautogaard.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
https://www.bilklage.dk/
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Navn, adresse, telefonnummer, e-mail og i visse tilfælde nummerplade/stelnummer på bilen der købes udstyr til.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Der i forbindelse med reklamation videregives i visse tilfælde oplysninger til
Mercedes-Benz Danmark A/S
Postbox 130
DK-0900 København C
Personoplysningerne registreres hos Viborg Autogård A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på viborgautogaardshop.dk er Beniamin Cote.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: post@viborgautogaard.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.09.2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)